Aby odkryć porządnego fotografa na tą jakże znaczącą uroczystość, wypada umówić się już na pół roku w przód. Problematyka fotografii również jest ustalana i traktowana w sposób poważny, niemalże każdy twórca fotografii zaoferuje nam podpisanie umowy. Niezmiernie w wielu przypadkach skrępowani albowiem nie przygotowani na taką propozycję nie wiemy jaka powinna by treść takiej umowy. W głównej mierze umowa jest spisana dla nas i tylko nam ma służyć, skutkiem tego też nie musimy używać języka prawniczego. Im prostsze zdania tym poprawniej.
Celem takiej umowy jest wyszczególnianie osób pomiędzy jakimi została ona zawarta, opis dzieła jak oraz warunków jego wykonania. W następstwie tego w umowie w sposób jasny oraz klarowny należy zaznaczyć zakres prac, które należą do fotografa - fotograf ślubny. W dalszej części warto uwzględnić w jakiej formie dostaniemy skończone „dzieło”- w formie płyty czy może w formie albumu. Kolejną ważną rzeczą jest określenie sposobu zapłaty oraz ewentualnej zaliczki (większa część fotografów poprosi o zaliczkę - to naturalnie dzięki temu wiedzą, iż klient jest zdecydowany oraz rezerwacja terminu nie zostanie odwołana).